Hij heeft meerdere (corporate) startups opgezet en ook geholpen bij de groei hiervan. Michel is tevens co-founder van een award-winning commerce startup en hij is actief als gastauteur, gastspreker en podcast-host. Kortom, Michel Ariens is een expert en ervaringsdeskundige in alles wat te maken heeft met digital growth, digital marketing en ondernemerschap.
Hij was betrokken bij het succesvol opzetten en uitgroeien van meerdere corporate startups, hij was de co-founder van een award-winning commerce startup, hij is actief als gastauteur, gastspreker en podcast-host in het digitale marketing landschap en hij is de eigenaar van de digital agency .CREW. Kortom, Michel Ariens is een expert en ervaringsdeskundige in alles wat te maken heeft met digital growth, digital marketing en ondernemerschap.
Sinds 2018 is Michel eigenaar en chief digital van .CREW, een full-service digital growth marketing agency, in Utrecht. Deze snelgroeiende growth agency helpt bedrijven onder meer bij het formuleren van groeistrategieën, het creëren van aantrekkelijke content en het groeien van organisch bereik. .CREW biedt een unieke marketing-formule die maakt dat ze verbluffende resultaten opleveren, vaak tot wel 300% meer performance bij overstappende klanten! Michel is binnen .CREW als owner en digital advertising specialist verantwoordelijk voor het aansturen van dit creatieve digitale team.
Content.CREW is het jongere broertje van .CREW en de nieuwste onderneming waar Michel bij betrokken is. Content.CREW helpt bedrijven bij professionele contentcreatie in alle denkbare vormen, zoals video’s, GIFjes, animaties en (product)afbeeldingen. Waar .CREW gespecialiseerd is in het inzetten van de juiste marketingstrategie, helpt Content .CREW juist met contentcreatie.
Michel deelt zijn kennis en ervaring vol enthousiasme, en gaat ook graag in gesprek met andere marketeers en digitale experts als gast in podcasts. In de afgelopen jaren was Michel onder andere te gast in de ‘Growth Deep Dive’ podcast van RedPandaWorks, gaf hij Webinars voor het UWV en schreef hij verschillende (gast)artikelen over actuele digitale onderwerpen. Michel is ook beschikbaar als spreker of voor het geven van colleges, trainingen of webinars.
Sinds 2020 is Michel Ariens de host van de podcastserie ‘Aandachtstrekkers’ waarvoor reeds twee seizoenen zijn gemaakt. Het eerste seizoen maakte Michel samen met Ewoud Uphof, Growth Marketeer en ondernemer. Het tweede seizoen van de podcast maakte Michel vanuit deondernemer.nl (DPG Media) samen met Patrick Wessels, ook wel bekend als de Consumentenpsycholoog.